V Popol a Prach
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

V Popol a Prach


 
DomovHerní systém EmptyLatest imagesHľadaťRegistráciaPrihlásenie

 

 Herní systém

Goto down 
AutorSpráva
Krahulec
Admin
Krahulec


Počet príspevkov : 182
Sláva : 4146
Join date : 13.02.2014
Age : 28
Bydlisko : Poprad, inak povedané Slovensko

Character sheet
Level :
Peniaze:
Skúsenosť:
Herní systém Left_bar_bleue12500/12500Herní systém Empty_bar_bleue  (12500/12500)

Herní systém Empty
OdoslaťPredmet: Herní systém   Herní systém EmptyŠt február 13, 2014 1:10 pm

(Herní systém, upozornenia)



Rozdiel v hraní a vôbec

V mnohých ostatných textových hrách sa princíp hrania zakladá na tom, že vám váš moderátor vytvorí príbeh, ktorý musíte lineárne nasledovať (aspoň čo si pamätám) máte obmedzený priestor a musíte reagovať len na to, čo vám zadá. Najlepší príklad budú asi úlohy. Moderátor zvolí úlohu a kto s vami pôjde. Nemáte právo odmietnuť, pretože Moderátor vás aj tak donúti do toho ísť, inak nemáte žiadny príbeh oproti ostatným. V tejto hre nič také nebude. Nebudete dostávať úlohy od nejakého predstaveného, ktorý miesto vás zvolí čo chcete robiť, aj keď tá úloha bude . Bude existovať topik,nazvaný Dobrodružstvá, v ktorom budú zavesené rôzne úlohy, či už od jednoduchých, alebo epických, meniacich celý svet. . Samozrejme, každý si môže vybrať akúkoľvek úlohu chce.. V nástenke bude spísané, koľko ľudí na ňu odporúčajú. To znamená že si môžte vybrať spoločníkov, či ísť na to sólo. Samozrejme, napríklad začiatočník má minimálnu šancu aby ju splnil, ale nič mu nebráni, aby tam išiel. Je viac možnosti splniť úlohu, rozhodnutie je na vás. Podplatiť banditov, pridať sa k nim, následne ich zradiť, otráviť. Stačí iba používať hlavu a peniaze budú vaše. Áno, peniaze. Za splnené úlohy či za iné činnosti, môžete získať peňažný obnos na vaše živobytie. Ako ho možno využijete spíšem nižšie. Trocha rozoberiem čo som napísal vyššie. Možno poznáte Dračí Doupie, či Dungeons & Dragons, ktorý vlastne bol predchodca týchto textových hier. Mierne som sa tým inšpiroval, nemusíte sa báť, že budú nejaké body či hádzanie kockou, ktorá miesto vás rozhodne kto vyhraje. Len sa nechám uniesť spontánnosťou sveta. Každý z vás je strojcom svojho šťastia a sám sa bude rozhodovať čo bude robiť. Možno si hovoríte že to je skoro v každej hre, ale nie je. Sami si rozhodnete, čo urobíte. V misii budete počuť historku o banditoch, ktorý hľadajú nových ľudí do svojich rád. Či pôjdete je len na vás. Alebo sa môžte vydať do zemí ľadu, kde budete hľadať výzvy, ktoré by ste zdolali, len aby ste uvideli ľadovú princeznú, ktorej krása je hodná bohov. Asi už začínate chápať, čo mám na mysli. Svet je otvorený a čaká len na to že ho objavíte a zmeníte. Dôležité udalosti už nebudú rozhodovať len mocní,ale aj vy a podla toho ako budete konať sa môže zmeniť dej celého sveta. Zabijete kruto vládcu, len aby ste nastúpili na jeho miesto. Alebo ako hrdina z balád necháte oslobodený ľud samých sebou a v podrúčku tmy odídete, ostane po vás iba legenda. Tak to by bolo ako základ asi všetko. Teraz len ukážem príklady a pár vecí.

Smrť v hre

Tento svet, kde sa všetko mení v popol a prach a ani samotný bohovia nie sú večný, je smrť danou súčasťou života každého tvora a jeho telo odumrie. No smrť tela nebýva vždy konečná. Obyčajná smrť, stárnutie, choroby a smrť mečom či šípom nedokáže poškodiť dušu, ktoré Princ Durum s takou radosťou zbiera pomocou svojich Zberačov a preto bytie tých bytostí môže pokračovať aj naďalej, v ríši niektorého z bohov či na zemi ako duchovná entita. No sú aj horšie úmrtia, dotykom boha, ktorý pohltí dušu, či rukou nekromancera, ktorý využíva dušu ako energiu pre jeho diabolské kúzla.
V tomto svete môže hráč proti hráčovi bojovať bez dôvodu, bez strachu o stratu svojej postavy. Smrť nie je trvalá a ako jeden so znamením boha má veľkú šancu sa navrátiť do sveta ľudí. Samozrejme, pred tým musí presvedčiť boha smrti a života o svojom návrate (Splniť nejakú úlohu) ktorá nebude príjemná. Je tu aj možnosť úniku zberačom ako duch a získať telo nevinného človeka, no tým stratíte svoju podobu a osoba môže bojovať proti parazitujúcemu duchu. Zo smrti Nekromancerom niet úniku pokým Vás nevyčerpá a Durum neprepustí z jeho služieb, zatiaľ čo smrť rukou boha či nejakou anomáliou je večná...



„Voľba“

Poznáte ten pocit, keď osud leží vo vašich rukách? Či už z hier alebo z kníh, kde dostanete možnosti, ktoré úplne zmenia vašu budúcnosť? Či sa pridáte na cestu zla alebo ho zastavíte, budete uvažovať logicky, či do niečo vlietnete hneď ako dostanete možnosť? Tak toto je tá voľba a viac pochopíte z príkladu.

(príklad z hry, ktorú som robil na tému naruto,  používal podobný systém)

Daichi

Čas sa vrátil späť. Pomaly sa vracal. Videl si umierať a znova vstávať. všetko sa vírilo v hlave, nedokázali to ovládať, bolelo to.
"POTREBUJEME ARMÁDU A TY MA NEZASTAVÍŠ!"
Madness. A Kamizuru. Sochy sa naťahovali k pilieru. Chceli byť volný. Chceli sa pomstiť. Čo bolo však silnejšie netušili. avšak túžili dosiahnuť aspoň jedno z nich. Piliér prekypoval silou pustovníka. Priťahoval každého. Ozval sa výbuch, akoby v ďiaľke. Daichi začal vnímať realitu.
"Musíme ich zničiť. Sú to démony v koži ľudí. Zradia nás. Iwagakure nebude trpieť ešte viac." Tisíce včiel zautočili na Madnassa. Avšak blesk nemožno trafiť. Iba podstavec sa nehýbal a predsa ovládal celý tento boj. Krv striekala. Kosti praskali. Iba výkriky bolesti neexistovali.
Toto bol boj mužov, tí nedokázali ukázať slabosť. "Znič tie sochy, Daichi, my im nemôžeme vládnuť."
Kamizuru zaregistroval Daichiho. Žiadal ho o pomoc. Oslobodiť duše, nechať Iwagakure povstať z popola vlastními silami a dúfať, že nikdy nebude opäť pod útokom.
"Toto je tvoja úloha Ninja, získaj armádu a už nikto neumrie. Už nie si dieťa. Bojuj!"
šialený hlas v jeho hlase dokazoval, ako si cení Iwagakure. On ju nikdy nezradí.
Bojovali, stáli v ceste k piliéru. Jeden musel umrieť pre dobro Iwagakure, avšak ktorá cesta bola dobro?
Daichi predstúpil v pred, našiel v rukách zbraň. Blížil sa k podstavcu. A rozhodol.

- Oslobodenie duší ( Madness zomrie)
- vytvoriť nesmrteľnú armádu - (Kamizuru zomrie )
- Vložiť osud sôch do ich vlastných rúk - (obaja umrú)

Tu som dal 3 možnosti, ovplyvnujúce celý budúci dej hry. Farba sa mení v závislosti od situácie a to, čo sa pôvodne zdalo ako správne (napríklad nechať žiť) môže v budúcnosti zabiť člena tvojej skupiny, alebo naopak, získať informácie o tajnej organizácii. Červená v podstate znamená zlý skutok, ktorý však môže byť spravený zo správych dôvodov. Zelená správne, aspoň v danej chvíli, splenie misie, to prečo ťa tu poslali, zachránenie života blízkej osobe. Modrá je skôr taká neutrálna, nie je dobrá ani zlá, často ju používam pre ďalšie rozhodnutie, napríklad vypočuje si nepriateľa, prečo to robí, následne sa rozhodne prečo ho zabije a podobne. Nebojte sa, toto budem používať iba pri vyvrcholení úloh alebo daného deja, pričom vašim rozhodnutím často zmeníte celý svet a každý hráč to pocíti. Stanete sa tyranom, ostatný hráči budú prenasledovaný vašimi jednotkami. Stanete sa hrdinom a ľudí z vášho okolia budú uctievať, zvýšia im odmenu u misii. Je to iba na vás a na vašom svedomý.

Záver

Dúfam že ste z tohto príspevku čo to pochopili a najviac dúfam že sa vám to páči. samozrejme môžete vyjadriť svoj názor a ak bude mať zmysel, tak sa podla neho zariadim a budem upravovať, predsa len, žiaden systém nie je dokonalý a s vami je väčšia šanca že sa k tomu aspoň priblížim.
Návrat hore Goto down
https://fromashes.slovakforum.net
 
Herní systém
Návrat hore 
Strana 1 z 1

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
V Popol a Prach :: Pravidlá hrania RP :: Herné Pravidlá-
Prejdi na: